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Le informazioni sulla didattica, sulla ricerca e sui compiti istituzionali riportate in questa pagina sono certificate dall'Ateneo; ulteriori informazioni, redatte a cura del docente, sono disponibili sulla pagina web personale e nel curriculum vitae indicati nella scheda.
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Informazioni sul docente
DocenteSabbioni Edoardo
QualificaProfessore associato a tempo pieno
Dipartimento d'afferenzaDipartimento di Meccanica
Settore Scientifico DisciplinareING-IND/13 - Meccanica Applicata Alle Macchine
Curriculum VitaeScarica il CV (34.21Kb - 10/04/2012)
OrcIDhttps://orcid.org/0000-0002-4356-8814

Contatti
Orario di ricevimento
DipartimentoPianoUfficioGiornoOrarioTelefonoFaxNote
------LunedìDalle 14:15
Alle 15:15
02-2399-841702-2399-8492--
E-mailedoardo.sabbioni@polimi.it
Pagina web redatta a cura del docente--

Fonte dati: RE.PUBLIC@POLIMI - Research Publications at Politecnico di Milano

Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2017 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
A Particle Filter Approach for Identifying Tire Model Parameters from Full-Scale Experimental Tests (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
Development of a Mathematical Model to Design the Control Strategy of a Full Scale Roller-Rig (Mostra >>)
Nonlinear 3D Dynamic Model of an Automotive Dual Mass Flywheel (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2016 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
Torque Vectoring control for IWM vehicles (Mostra >>)
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
Bobsleigh and skeleton (Mostra >>)
Friction between runner and ice (Mostra >>)
Alpine ski (Mostra >>)
Ice skating (Mostra >>)
Prefazione/Postfazione
Preface (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
Development of a mathematical model to design the control system of a full scale railway vehicle roller rig (Mostra >>)
Modeling and testing of the anti-vibration base for Michelangelo’s Pietà rondanini (Mostra >>)
Dynamic characterization of milling plant columns (Mostra >>)
Exploring different vehicle model complexity for reference in a sensor signal processing model controller (Mostra >>)
Torque vectoring control for different powertrain layouts of hybrid and electric vehicles (Mostra >>)
Active kinematics suspension integrating Milliken moment method in the control logic (Mostra >>)
Curatela di volumi scientifici
The engineering approach to winter sports (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2015 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
Vehicle state and parameter estimation under driving situation based on extended Kalman particle filter method (Mostra >>)
Vehicle tire parameter and state estimation under driving situation based on auxiliary particle filter method (Mostra >>)
NLMPC for Real Time Path Following and Collision Avoidance (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
LTV MPC Vehicle Model for Autonomous Driving in Limit Conditions (Mostra >>)
In-Tyre Sensors Induced Benefits on Sideslip Angle and Friction Coefficient Estimation (Mostra >>)
Influence of tyre characteristics on ABS performance (Mostra >>)
Polynomial tyre model based on MIMO correlation analysis and coherent output index of racecar telemetry data (Mostra >>)
Inline Measurements of Rail Bending and Torsion Through a Portable Device (Mostra >>)
Smart Tyre Induced Benefits in Sideslip Angle and Friction Coefficient Estimation (Mostra >>)
A Particle Filter Approach for Identifying Tyre Model Parameters From Full-Scale Experimental Tests (Mostra >>)
Road-Vehicles Control Logic Integrating Real Time Multibody Model Follower (Mostra >>)
A Cooperative Driving NLMPC for Real Time Collision Avoidance (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2014 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
Comparison of torque vectoring control strategies for a IWM vehicle (Mostra >>)
Numerical analysis of the effect of tire characteristics, soil response and suspensions tuning on the comfort of an agricultural vehicle (Mostra >>)
Analisi di differenti configurazioni per turbine eoliche offshore (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
Identification of Agricultural Tyres' Handling Characteristics from Full Vehicle Experimental Tests (Mostra >>)
MICRO-SCALE FRICTION MODEL FOR ELASTOMERS CONSIDERING TEMPERATURE DEPENDENT CRITERION FOR WAVE LENGTH LIMIT AND CONTRIBUTION OF ADHESIVE FRICTION (Mostra >>)
A FEEDBACK CONTROL STRATEGY FOR TORQUE-VECTORING OF IWM VEHICLES (Mostra >>)
ACTIVE FRONT STEERING LTV MPC FOR VARYING FRICTION CONDITIONS (Mostra >>)
Effect of cornering forces measurement on real-time estimation of tyre-road friction coefficient, vehicle sideslip angle and road bank angle (Mostra >>)
A torque-vectoring control logic for IWM electric vehicles (Mostra >>)
A Procedure to identify the handling characteristics of agricultural tyre through full-scale experimental tests (Mostra >>)
Influence of Fan Balancing in Vibration Reduction of a Braking Resistor (Mostra >>)
A multi-body model of a mechanical transmission to simulate failures on bearings (Mostra >>)
REAL TIME TYRE-ROAD FRICTION COEFFICIENT IDENTIFICATION AND VEHICLE STATE ESTIMATIONS BY MEANS OF TYRE FORCE MEASUREMENTS (Mostra >>)
Portable Device for Rail Bending and Torsion measurement (Mostra >>)
A Dynamic Model for Truck-Induced Vibrations on a Cable-Stayed Bridge (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2013 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
Simulation of sloshing in tank trucks (Mostra >>)
Study of torsional vibrations in the powertrain of diesel locomotive during manoeuvring by means of a multi-body model (Mostra >>)
Development of an ESP control logic based on force measurements provided by smart tires (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
Truck-bridge interaction: modeling and experimental tests (Mostra >>)
Tread design optimization of an agricultural tire (Mostra >>)
Experimental Modal Analysis and Modelling of an Agricultural Tire (Mostra >>)
Development of a Bench for Testing Leg Prosthetics (Mostra >>)
Nonlinear Identification of the Viscous Damping of the Resistor for Nuclear Plants (Mostra >>)
The importance of active control systems on accident avoidance (Mostra >>)
Non-Linear and Non-Steady Tire Model Under High-Range Slip Condition (Mostra >>)
Torque vectoring control of a four independent wheel drive electric vehicle (Mostra >>)
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