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Le informazioni sulla didattica, sulla ricerca e sui compiti istituzionali riportate in questa pagina sono certificate dall'Ateneo; ulteriori informazioni, redatte a cura del docente, sono disponibili sulla pagina web personale e nel curriculum vitae indicati nella scheda.
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Informazioni sul docente
DocenteSabbioni Edoardo
QualificaProfessore associato a tempo pieno
Dipartimento d'afferenzaDipartimento di Meccanica
Settore Scientifico DisciplinareING-IND/13 - Meccanica Applicata Alle Macchine
Curriculum VitaeScarica il CV (112.49Kb - 10/10/2017)
OrcIDhttps://orcid.org/0000-0002-4356-8814

Contatti
Orario di ricevimento
DipartimentoPianoUfficioGiornoOrarioTelefonoFaxNote
------LunedìDalle 14:15
Alle 15:15
02-2399-841702-2399-8492--
E-mailedoardo.sabbioni@polimi.it
Pagina web redatta a cura del docente--

Fonte dati: RE.PUBLIC@POLIMI - Research Publications at Politecnico di Milano

Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2018 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
Parameter optimization of an inerter-based isolator for passive vibration control of Michelangelo’s Rondanini Pietà (Mostra >>)
Aerodynamic Study on a Heavy Truck Passing by a Bridge Pylon under Crosswinds Using CFD (Mostra >>)
Multibody model of fruit harvesting trucks: comparison with experimental data and rollover analysis (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
Roll Center Position and Active control of Rear Suspension Geometry (Mostra >>)
Advanced Driver Assistance Control for Drifting with Torque Vectoring (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2017 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
A Particle Filter Approach for Identifying Tire Model Parameters from Full-Scale Experimental Tests (Mostra >>)
Influence of tire parameters on ABS performance (Mostra >>)
Studio di sistemi per la salvaguardia dei beni culturali tramite modelli multi-body: il basamento della Pieta’ Rondanini (Mostra >>)
A Study of the Lateral Stability of Self-Propelled Fruit Harvesters (Mostra >>)
Numerical analysis of rollover risk of a fruit-harvesting truck (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
Development of a Mathematical Model to Design the Control Strategy of a Full Scale Roller-Rig (Mostra >>)
Nonlinear 3D Dynamic Model of an Automotive Dual Mass Flywheel (Mostra >>)
A force-distribution approach to simulate the aerodynamic loads acting on a vehicle passing by a bridge tower: comparison with CFD simulations (Mostra >>)
Development of a MB model for designing a control strategy of a full scale roller rig (Mostra >>)
Dynamic analysis of locomotive-roller rig coupled system (Mostra >>)
A decentralized algorithm for control of autonomous agents coupled by feasibility constraints (Mostra >>)
Using inerter-based isolator for passive vibration control of Michelangelo’s Rondanini Pietà (Mostra >>)
Aging models for high capacity LiFePO4 cells (Mostra >>)
Electric powertrain layouts analysis for controlling vehicle lateral dynamics with torque vectoring (Mostra >>)
Nonlinear Dynamic Effects Induced by an Automotive Dual-Mass Flywheel (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2016 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
Torque Vectoring control for IWM vehicles (Mostra >>)
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
Bobsleigh and skeleton (Mostra >>)
Friction between runner and ice (Mostra >>)
Alpine ski (Mostra >>)
Ice skating (Mostra >>)
Prefazione/Postfazione
Preface (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
Development of a mathematical model to design the control system of a full scale railway vehicle roller rig (Mostra >>)
Modeling and testing of the anti-vibration base for Michelangelo’s Pietà rondanini (Mostra >>)
Dynamic characterization of milling plant columns (Mostra >>)
Exploring different vehicle model complexity for reference in a sensor signal processing model controller (Mostra >>)
Torque vectoring control for different powertrain layouts of hybrid and electric vehicles (Mostra >>)
Active kinematics suspension integrating Milliken moment method in the control logic (Mostra >>)
Comparison of different approaches for analysing cross-wind effects on high sided vehicles passing by a bridge tower (Mostra >>)
Aspetti procedurali e metodologici legati alle operazioni di rilievo dell’angolo di ribaltamento dei carri semoventi per la raccolta della frutta (Mostra >>)
Curatela di volumi scientifici
The engineering approach to winter sports (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2015 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
Vehicle state and parameter estimation under driving situation based on extended Kalman particle filter method (Mostra >>)
Vehicle tire parameter and state estimation under driving situation based on auxiliary particle filter method (Mostra >>)
NLMPC for Real Time Path Following and Collision Avoidance (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
LTV MPC Vehicle Model for Autonomous Driving in Limit Conditions (Mostra >>)
In-Tyre Sensors Induced Benefits on Sideslip Angle and Friction Coefficient Estimation (Mostra >>)
Influence of tyre characteristics on ABS performance (Mostra >>)
Polynomial tyre model based on MIMO correlation analysis and coherent output index of racecar telemetry data (Mostra >>)
Inline Measurements of Rail Bending and Torsion Through a Portable Device (Mostra >>)
Smart Tyre Induced Benefits in Sideslip Angle and Friction Coefficient Estimation (Mostra >>)
A Particle Filter Approach for Identifying Tyre Model Parameters From Full-Scale Experimental Tests (Mostra >>)
Road-Vehicles Control Logic Integrating Real Time Multibody Model Follower (Mostra >>)
A Cooperative Driving NLMPC for Real Time Collision Avoidance (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2014 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
Comparison of torque vectoring control strategies for a IWM vehicle (Mostra >>)
Numerical analysis of the effect of tire characteristics, soil response and suspensions tuning on the comfort of an agricultural vehicle (Mostra >>)
Analisi di differenti configurazioni per turbine eoliche offshore (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
Identification of Agricultural Tyres' Handling Characteristics from Full Vehicle Experimental Tests (Mostra >>)
MICRO-SCALE FRICTION MODEL FOR ELASTOMERS CONSIDERING TEMPERATURE DEPENDENT CRITERION FOR WAVE LENGTH LIMIT AND CONTRIBUTION OF ADHESIVE FRICTION (Mostra >>)
A FEEDBACK CONTROL STRATEGY FOR TORQUE-VECTORING OF IWM VEHICLES (Mostra >>)
ACTIVE FRONT STEERING LTV MPC FOR VARYING FRICTION CONDITIONS (Mostra >>)
Effect of cornering forces measurement on real-time estimation of tyre-road friction coefficient, vehicle sideslip angle and road bank angle (Mostra >>)
A torque-vectoring control logic for IWM electric vehicles (Mostra >>)
A Procedure to identify the handling characteristics of agricultural tyre through full-scale experimental tests (Mostra >>)
Influence of Fan Balancing in Vibration Reduction of a Braking Resistor (Mostra >>)
A multi-body model of a mechanical transmission to simulate failures on bearings (Mostra >>)
REAL TIME TYRE-ROAD FRICTION COEFFICIENT IDENTIFICATION AND VEHICLE STATE ESTIMATIONS BY MEANS OF TYRE FORCE MEASUREMENTS (Mostra >>)
Portable Device for Rail Bending and Torsion measurement (Mostra >>)
A Dynamic Model for Truck-Induced Vibrations on a Cable-Stayed Bridge (Mostra >>)
17/10/2018 Area Servizi ICT v. 2.10.8 / 2.10.8