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Le informazioni sulla didattica, sulla ricerca e sui compiti istituzionali riportate in questa pagina sono certificate dall'Ateneo; ulteriori informazioni, redatte a cura del docente, sono disponibili sulla pagina web personale e nel curriculum vitae indicati nella scheda.
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Informazioni sul docente
DocenteBruni Stefano
QualificaProfessore ordinario a tempo pieno
Dipartimento d'afferenzaDipartimento di Meccanica
Settore Scientifico DisciplinareING-IND/13 - Meccanica Applicata Alle Macchine
Curriculum VitaeScarica il CV (74.76Kb - 08/12/2011)
OrcIDhttps://orcid.org/0000-0003-2177-5254

Contatti
Orario di ricevimento
DipartimentoPianoUfficioGiornoOrarioTelefonoFaxNote
MECCANICA----MartedìDalle 15:00
Alle 17:00
02/23998495--Sede di Ricevimento: Bovisa
E-mailstefano.bruni@polimi.it
Pagina web redatta a cura del docente--

Fonte dati: RE.PUBLIC@POLIMI - Research Publications at Politecnico di Milano

Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2017 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributo in Atti di convegno
A Fast Method For Determination Of Creep Forces In Non-Hertzian Contact Of Wheel And Rail Based On A Book Of Tables (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2016 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
Fatigue assessment of old design axles: Service simulation and life extension (Mostra >>)
Design and optimisation of wheel-rail profiles for adhesion improvement (Mostra >>)
Analysis of Wheel-Roller Contact and Comparison with the Wheel-Rail Case (Mostra >>)
An efficient recursive least square-based condition monitoring approach for a rail vehicle suspension system (Mostra >>)
Condition monitoring of railway axles based on low frequency vibrations (Mostra >>)
Predicting railway wheel wear under uncertainty of wear coefficient, using universal kriging (Mostra >>)
A non-Hertzian method for solving wheel–rail normal contact problem taking into account the effect of yaw (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
Hardware in the Loop Testing as a Tool for Pantograph Virtual Homologation (Mostra >>)
Condition monitoring of the rolling stock and infrastructure: results of a pilot project (Mostra >>)
A study of the factors affecting flange-climb derailment in railway vehicles (Mostra >>)
Curatela di volumi scientifici
Special Issue on prognostics and health monitoring in railways (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2015 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
Evaluation of the hunting behaviour of a railway vehicle in a curve (Mostra >>)
Special issue on the pantograph–catenary interaction benchmark (Mostra >>)
PCaDA statement of methods (Mostra >>)
The results of the pantograph–catenary interaction benchmark (Mostra >>)
A method for testing railway wheel sets on a full-scale roller rig (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
Dynamic model of the track-railway vehicle interaction on curves (Mostra >>)
Railway bogie stability control from secondary yaw actuators (Mostra >>)
An efficient condition monitoring strategy of railway vehicle suspension based on recursive least-square algorithm (Mostra >>)
Active secondary yaw control to improve curving behaviour of a railway vehicle (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2014 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
Active carbody roll control in railway vehicles using hydraulic actuation (Mostra >>)
Analysis of the nonlinear dynamics of a 2-axle freight wagon in curves (Mostra >>)
A comprehensive model of the railway wheelset–track interaction in curves (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
Treatment of driving dynamic datasets of a railway vehicle aimed at condition monitoring of the track (Mostra >>)
Condition monitoring of rail vehicle suspension based on recursive least-square algorithm (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2013 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
Numerical estimation of stresses in railway axles using a train–track interaction model (Mostra >>)
Real-time catenary models for the hardware-in-the-loop simulation of the pantograph–catenary interaction (Mostra >>)
Rolling Stock Dynamic Evaluation by Means of Laboratory Tests (Mostra >>)
Sloshing effects and running safety in railway freight vehicles (Mostra >>)
Data-driven condition-based monitoring of high-speed railway bogies (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
A STUDY ON THE PERFORMANCE OF ACOUSTIC EMISSION AND LOW FREQUENCY VIBRATION METHODS TO THE REAL-TIME CONDITION MONITORING OF RAILWAY AXLES (Mostra >>)
A preliminary analysis about the application of acoustic emission and low frequency vibration methods to the structural health monitoring of railway axles (Mostra >>)
Fatigue assessment of axles with old design: a damage tolerance approach as support to ‘life extension’ (Mostra >>)
Study of an active hydraulic anti-roll device for high-speed railway vehicles (Mostra >>)
Study on Safety of the Middle Slave Control Locomotive of Heavy Haul Train (Mostra >>)
On the dynamics of a rotating flexible wheelset running on a flexible curved tr (Mostra >>)
Analysis of curving performances of railway vehicle radial bogies (Mostra >>)
The pantograph-catenary interaction benchmark (Mostra >>)
Analysis of dynamic wheel/rail interaction caused by measured out-of-round railway wheels (Mostra >>)
19/11/2017 Area Servizi ICT v. 2.7.9 / 2.7.9