logo-polimi
Loading...
Manifesto
Struttura Corso di Studi
Cerca/Visualizza Manifesto
Regolamento didattico
Internazionalizzazione
Orario Personalizzato
Il tuo orario personalizzato è disabilitato
Abilita
Ricerche
Cerca Docenti
Attività docente
Cerca Insegnamenti
Cerca insegnamenti degli Ordinamenti precedenti al D.M.509
Erogati in lingua Inglese
Le informazioni sulla didattica, sulla ricerca e sui compiti istituzionali riportate in questa pagina sono certificate dall'Ateneo; ulteriori informazioni, redatte a cura del docente, sono disponibili sulla pagina web personale e nel curriculum vitae indicati nella scheda.
Informazioni sul docente
DocenteGhezzi Antonio
QualificaProfessore associato a tempo pieno
Dipartimento d'afferenzaDipartimento di Ingegneria Gestionale
Settore Scientifico DisciplinareING-IND/35 - Ingegneria Economico-Gestionale
Curriculum VitaeScarica il CV (437.3Kb - 02/08/2018)
OrcIDhttps://orcid.org/0000-0002-2084-4521

Contatti
Orario di ricevimentoOrario di ricevimento non ancora disponibile
E-mailantonio1.ghezzi@polimi.it
Pagina web redatta a cura del docentehttps://www.researchgate.net/profile/Antonio_Ghezzi

Fonte dati: RE.PUBLIC@POLIMI - Research Publications at Politecnico di Milano

Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2019 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
Fostering digital entrepreneurship from startup to scaleup: The role of venture capital funds and angel groups (Mostra >>)
Lean business models change process in digital entrepreneurship (Mostra >>)
Digital startups and the adoption and implementation of Lean Startup Approaches: Effectuation, Bricolage and Opportunity Creation in practice (Mostra >>)
Driving internationalization through business model innovation: Evidences from an AgTech company (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
Experimental approaches to entrepreneurship and the scientific method: A critical review and comparison (Mostra >>)
Business Model Change in digital startups and the adoption of experimental approaches (Mostra >>)
The intellectual structure of Business Model Innovation: A co-citation analysis (Mostra >>)
The strategic-value network model for entrepreneurial ecosystem assessment (Mostra >>)
Enacting business model change in digital startups: An exploratory multiple-case study (Mostra >>)
Entrepreneurship, innovation and the scientific method: A critical analysis of five experimental approaches (Mostra >>)
Filtering and enabling meaning perception: a business model perspective (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2018 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
Crowdsourcing: A Review and Suggestions for Future Research (Mostra >>)
Agile Business Model Innovation in Digital Entrepreneurship: Lean Startup Approaches (Mostra >>)
Entrepreneurial ecosystem research: present debates and future directions (Mostra >>)
Agglomeration dynamics of innovative start-ups in Italy beyond the industrial district era (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
Small and Medium Enterprises and New Ventures in Entrepreneurial Ecosystems: The Case of Industrial Districts and Innovative Startups in Italy (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2017 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
“Reinventing the wheel” as an emerging business model innovation paradigm (Mostra >>)
Innovative and sustainable business models in the fashion industry: Entrepreneurial drivers, opportunities, and challenges (Mostra >>)
Knowledge sharing dynamics in service suppliers' involvement for servitization of manufacturing companies (Mostra >>)
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
Story-Telling and Narrative: Alternative Genres Linking IS Publication and Practice (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
Agglomeration dynamics of innovative start-ups in Italy beyond the industrial district era (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2016 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
A Role for Startups in Unleashing the Disrupting Power of Social Media (Mostra >>)
The Open Innovation – Strategy nexus: findings from the Mobile Telecommunications Industry (Mostra >>)
Towards a Future Internet Infrastructure: analyzing the multidimensional impacts of Assured Quality Internet Interconnection (Mostra >>)
A method for evaluating business models implementation process (Mostra >>)
Business Model Innovation and strategy making nexus: evidences from a cross-industry mixed methods study (Mostra >>)
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
Mobile Business Models and Value Networks (Mostra >>)
Mobile Application Development (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
''An allegory on the role of the action researcher to enable user engagement and change management in the early phases of Information Systems implementation'' (Mostra >>)
Business Model Change and Refinement along Business Model Lifecycle: Evidences From a Multiple Case Study on Mobile Telecommunications New Ventures (Mostra >>)
Disclosing the role of IT Suppliers as Digital Innovation enablers for SMEs: a strategy analysis of the European IT Sales Channel (Mostra >>)
Business model as relational aggregator: exploring business relationship (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2015 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Articoli su riviste
Strategy and business model design in dynamic Telecommunications industries: a study on Italian Mobile Network Operators. (Mostra >>)
Mapping ICT access and disability in the workplace: An empirical study in Italy (Mostra >>)
A fuzzy framework assessing corporate resource management for the mobile content industry (Mostra >>)
On business models, resources and exogenous (dis)continuous innovation: Evidences from the mobile applications industry (Mostra >>)
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
Mobile Content and Applications Value Networks: Evidences from the Italian Mobile Telecommunications market (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
A comparative study on the impact of business model design & lean startup approach versus traditional business plan on mobile startups performance (Mostra >>)
manifesti v. 3.1.9 / 3.1.9
Area Servizi ICT
06/12/2019