logo-polimi
Loading...
Manifesto
Struttura Corso di Studi
Cerca/Visualizza Manifesto
Regolamento didattico
Indicatori corsi di studio
Internazionalizzazione
Orario Personalizzato
Il tuo orario personalizzato è disabilitato
Abilita
Ricerche
Cerca Docenti
Attività docente
Cerca Insegnamenti
Cerca insegnamenti degli Ordinamenti precedenti al D.M.509
Erogati in lingua Inglese
Le informazioni sulla didattica, sulla ricerca e sui compiti istituzionali riportate in questa pagina sono certificate dall'Ateneo; ulteriori informazioni, redatte a cura del docente, sono disponibili sulla pagina web personale e nel curriculum vitae indicati nella scheda.
Informazioni sul docente
DocenteAgasisti Tommaso
QualificaProfessore ordinario a tempo pieno
Dipartimento d'afferenzaDipartimento di Ingegneria Gestionale
Settore Scientifico DisciplinareING-IND/35 - Ingegneria Economico-Gestionale
Curriculum VitaeScarica il CV (357.42Kb - 30/10/2018)
OrcIDhttps://orcid.org/0000-0002-8146-3079

Contatti
Orario di ricevimentoOrario di ricevimento non ancora disponibile
E-mailtommaso.agasisti@polimi.it
Pagina web redatta a cura del docente--

Fonte dati: RE.PUBLIC@POLIMI - Research Publications at Politecnico di Milano

Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2023 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
The efficiency of higher education institutions and systems (Mostra >>)
Articoli su riviste
Estimating the Impact on Educational Demand of Divesting in a Private School Voucher Policy: A Study of an Italian Region (Mostra >>)
Exploring e-maturity in Italian local governments: empirical results from a three-step latent class analysis (Mostra >>)
Online or on-campus? Analysing the effects of financial education on student knowledge gain (Mostra >>)
Predicting dropout in Higher Education across borders (Mostra >>)
School Choice in Europe (Mostra >>)
Technological resources, ICT use and schools efficiency in Latin America – Insights from OECD PISA 2018 (Mostra >>)
The educational effects of emergency remote teaching practices-The case of covid-19 school closure in Italy (Mostra >>)
The effect of ICT on schools’ efficiency: Empirical evidence on 23 European countries (Mostra >>)
Universities’ efficiency and the socioeconomic characteristics of their environment — Evidence from an empirical analysis (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2022 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Edizione critica
L'educazione finanziaria in Italia. Stato dell'arte, sperimentazioni, prospettive (Mostra >>)
Articoli su riviste
A comparative analysis of financial literacy levels and initiatives among students in five European countries (Mostra >>)
Financial Education during COVID-19 - Assessing the effectiveness of an online programme in a high school (Mostra >>)
Higher education systems and regional economic development in Europe: A combined approach using econometric and machine learning methods (Mostra >>)
Introduction to the Special Issue on Public Administration in Education (Mostra >>)
Local governments' efficiency and its heterogeneity - empirical evidence from a stochastic frontier analysis of Italian municipalities 2010-2018 (Mostra >>)
Socio-economic gaps in educational aspirations: do experiences and attitudes matter? (Mostra >>)
Studying the Experience of Care Through Latent Class Analysis: An Application to Italian Neonatal Intensive Care Units (Mostra >>)
The Costs, Quality, and Scalability of Blended Learning in Postgraduate Management Education (Mostra >>)
The efficiency of Brazilian elementary public schools (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2021 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
Il sistema scolastico alla prova della pandemia: l'emergere dei divari, la necessità delle alleanze (Mostra >>)
L'impatto del livello dei servizi scolastici complementari sui livelli di apprendimento degli alunni: il caso dei comuni italiani (Mostra >>)
La formazione del capitale umano (Mostra >>)
Un’analisi quantitativa dei rapporti di autovalutazione delle istituzioni scolastico emiliano-romagnole. (Mostra >>)
Valutare gli interventi di educazione finanziaria: elementi metodologici e indicazioni operative (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
How Much Tutoring Activities May Improve Academic Careers of At-Risk Students? An Evaluation Study (Mostra >>)
Monografie o trattati scientifici
Innovare le scuole con la tecnologia. Indicazioni da una esperienza durante l'emergenza Covid-19 (Mostra >>)
Articoli su riviste
Actual Autonomy, Efficiency and Performance of Universities: Insights from the Russian Case (Mostra >>)
Assessing the effect of Massive Open Online Courses as remedial courses in higher education (Mostra >>)
Can grants affect student performance? Evidence from five Italian universities (Mostra >>)
Do merger policies increase universities’ efficiency? Evidence from a fuzzy regression discontinuity design (Mostra >>)
Early-predicting dropout of university students: an application of innovative multilevel machine learning and statistical techniques (Mostra >>)
Economies of scale and scope of universities - towards bigger size and specialization? (Mostra >>)
Efficiency of regional higher education systems and regional economic short-run growth: empirical evidence from Russia (Mostra >>)
Evaluating class and school effects on the joint student achievements in different subjects: a bivariate semiparametric model with random coefficients (Mostra >>)
Evaluating the higher education productivity of Chinese and European “elite” universities using a meta-frontier approach (Mostra >>)
Higher education in troubled times: on the impact of Covid-19 in Italy (Mostra >>)
Innovazione delle scuole, tecnologia e ruolo del management scolastico (Mostra >>)
Le competenze manageriali dei dirigenti scolastici: evidenze dal progetto "In-Campus" del Politecnico di Milano per DISAL (Mostra >>)
Local governments’ efficiency and educational results: empirical evidence from Italian primary schools (Mostra >>)
Precision and stability of schools’ value-added estimates: evidence for Italian primary schools (Mostra >>)
Tasks, occupations and wages in OECD countries (Mostra >>)
The causal impact of performance-based funding on university performance: quasi-experimental evidence from a policy in Russian higher education (Mostra >>)
What School Factors are Associated with the Success of Socio-Economically Disadvantaged Students? An Empirical Investigation Using PISA Data (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2020 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
Financial education in Italy (Mostra >>)
Punti di forza e criticità dell’approccio dei Dirigenti scolastici all’emergenza: indicazioni dall’analisi dei casi (Mostra >>)
Un modello per l’analisi delle reazioni del management scolastico durante l’emergenza COVID – dimensioni di attività (Mostra >>)
Curatela di volumi scientifici
Management educativo alla prova. Lezioni dai dirigenti scolastici durante l'emergenza Covid-19 (Mostra >>)
Articoli su riviste
Cross-country analysis of higher education institutions’ efficiency: The role of strategic positioning (Mostra >>)
Digital innovation in times of emergency: Reactions from a school of management in Italy (Mostra >>)
Grafting New Values into Public Institutions by Reforming the Accounting System: Lessons Learned from the Italian Higher Education System (Mostra >>)
Higher education and economic growth: A longitudinal study of European regions 2000–2017 (Mostra >>)
ICT Use at home for school-related tasks: what is the effect on a student’s achievement? Empirical evidence from OECD PISA data (Mostra >>)
Management delle scuole, in tempi ordinari e nell'emergenza (Mostra >>)
School principals' managerial behaviours and students' achievement: An empirical analysis of Italian middle schools (Mostra >>)
Structuring Public Procurement in Local Governments: The Effect of Centralization, Standardization and Digitalization on Performance (Mostra >>)
The relevance of educational poverty in Europe: Determinants and remedies (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2019 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
The Bologna process - Reforms in Italian Higher Education (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
"Higher Education and Economic Development: a Longitudinal Study of European Regions" (Mostra >>)
BIVARIATE SEMI-PARAMETRIC MIXED-EFFECTS MODELS FOR CLASSIFYING THE EFFECTS OF ITALIAN CLASSES ON MULTIPLE STUDENT ACHIEVEMENTS (Mostra >>)
Classification of Italian classes via bivariate semiparametric multilevel models (Mostra >>)
Articoli su riviste
Analysing the determinants of higher education systems’ performance–a structural equation modelling approach (Mostra >>)
Changing the accounting system to Foster Universities' financial sustainability: First evidence from Italy (Mostra >>)
Evaluating the Stability of School Performance Estimates over Time (Mostra >>)
Implementing Performance Measurement Systems in Local Governments: Moving from the “How” to the “Why” (Mostra >>)
Internal quality assurance in universities: does NPM matter? (Mostra >>)
Measuring the efficiency of European education systems by combining Data Envelopment Analysis and Multiple-Criteria Evaluation (Mostra >>)
Research, knowledge transfer, and innovation: The effect of Italian universities’ efficiency on local economic development 2006−2012 (Mostra >>)
The Russian Excellence Initiative for higher education: a nonparametric evaluation of short-term results (Mostra >>)
The efficiency of schools in developing countries, analysed through PISA 2012 data (Mostra >>)
The transient and persistent efficiency of Italian and German universities: a stochastic frontier analysis (Mostra >>)
Utilizzare i dati INVALSI per la gestione delle istituzioni scolastiche (Mostra >>)
manifesti v. 3.5.10 / 3.5.10
Area Servizi ICT
22/09/2023