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Le informazioni sulla didattica, sulla ricerca e sui compiti istituzionali riportate in questa pagina sono certificate dall'Ateneo; ulteriori informazioni, redatte a cura del docente, sono disponibili sulla pagina web personale e nel curriculum vitae indicati nella scheda.
Informazioni sul docente
DocenteCheli Federico
QualificaProfessore ordinario a tempo pieno
Dipartimento d'afferenzaDipartimento di Meccanica
Settore Scientifico DisciplinareING-IND/13 - Meccanica Applicata Alle Macchine
Curriculum VitaeScarica il CV (814.48Kb - 24/01/2022)
OrcIDhttps://orcid.org/0000-0002-9807-5056

Contatti
Orario di ricevimento
DipartimentoPianoUfficioGiornoOrarioTelefonoFaxNote
MECCANICA----MartedìDalle 09:15
Alle 11:15
02/23998462--Sede di ricevimento:Campus Bovisa edificio Grande Capannone 1.mo piano
E-mailfederico.cheli@polimi.it
Pagina web redatta a cura del docente--

Fonte dati: RE.PUBLIC@POLIMI - Research Publications at Politecnico di Milano

Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2022
Nessun prodotto attualmente registrato nell'anno 2022


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2021 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
From Principles to Practice. The Challenges of Applying the European Recommendations on the Ethics of Autonomous Vehicles / Dai principi alle pratiche. La sfida dell'applicazione delle raccomandazioni europee sull'etica dei veicoli autonomi (Mostra >>)
Articoli su riviste
An integrated algorithm for ego-vehicle and obstacles state estimation for autonomous driving (Mostra >>)
Development and Simulation-based Testing of a 5G-Connected Intersection AEB System (Mostra >>)
Dimensioning and Power Management of Hybrid Energy Storage Systems for Electric Vehicles with Multiple Optimization Criteria (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2020 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributi su volumi (Capitolo o Saggio)
Eritrean Mobility and Cultural Heritage. New Frontiers of the Horn of Africa. An overview of the project (Mostra >>)
Eritrean Mobility and Cultural Heritage. New Frontiers of the Horn of Africa. An overview of the project (Mostra >>)
The road connecting Massawa to Asmara: present scenario and future perspectives for increasing road safety (Mostra >>)
Contributo in Atti di convegno
Advances in centerline estimation for autonomous lateral control (Mostra >>)
An I2V communication network for driver assistance in public transport (Mostra >>)
LiDAR - Stereo Camera Fusion for Accurate Depth Estimation (Mostra >>)
LiDAR point-cloud processing based on projection methods: a comparison (Mostra >>)
Multi-State End-to-End Learning for Autonomous Vehicle Lateral Control (Mostra >>)
Robust vehicle pose estimation from vision and INS fusion (Mostra >>)
Curatela di volumi scientifici
EMotion. ERITREAN MOBILITY AND CULTURAL HERITAGE. NEW FRONTIERS OF THE HORN OF AFRICA (Mostra >>)
Articoli su riviste
Active stabilisation of a car-trailer system by means of torque vectoring (Mostra >>)
Correlation of car-body vibration and train overturning under strong wind conditions (Mostra >>)
Dynamic behaviour of miniature laser textured skis (Mostra >>)
Effect of aerodynamic force change caused by car-body rolling on train overturning safety under strong wind conditions (Mostra >>)
Multi-objective vehicle optimization: Comparison of combustion engine, hybrid and electric powertrains (Mostra >>)
Preliminary design of an alternative energy storage system for a city car based on flywheel (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2019 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributo in Atti di convegno
Do Autonomous Vehicle Driving Styles Affect User State?: A Preliminary Investigation (Mostra >>)
Investigation of Weave Modal Shape on Vehicle Dynamic Behavior and Subjective Assessment on Riding Safety (Mostra >>)
Investigation of weave modal shape on vehicle dynamic behavior and subjective assessment on riding safety (Mostra >>)
Non-linear MPC motion planner for autonomous vehicles based on accelerated particle swarm optimization algorithm (Mostra >>)
Riding velocity and payload conditions affecting weave modal shape: subjective assessment on riding safety (Mostra >>)
Vehicle state estimation based on Kalman filters (Mostra >>)
Articoli su riviste
Strategies to reduce the risk of side wind induced accident on heavy truck (Mostra >>)
Tecnologie per la mobilità autonoma, connessa e cooperativa: lo stato dell’arte (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2018 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributo in Atti di convegno
A simulation-driven methodology for battery electric vehicles concept design (Mostra >>)
A study over Hybrid Electric Vehicles role in vehicle concept design (Mostra >>)
Advanced Driver Assistance Control for Drifting with Torque Vectoring (Mostra >>)
Autonomous steer actuation for an urban quadricycle (Mostra >>)
Feasible Optimal Control Policies for Hybrid Electric Vehicles (Mostra >>)
Firefly algorithm-based nonlinear MPC trajectory planner for autonomous driving (Mostra >>)
Motion-planning for Autonomous Driving based on Receding Horizon Approach and RRT Algorithm (Mostra >>)
On how to Transform a Commercial Electric Quadricycle into a full Autonomously Actuated Vehicle (Mostra >>)
On motorcycle stability design (Mostra >>)
Optimal powertrain design and control of an electric race car (Mostra >>)
Reduction of overturning moment of a heavy truck in cross-wind conditions (Mostra >>)
Roll center position and active control of rear suspension geometry (Mostra >>)
Articoli su riviste
A simulation-based concept design approach for combustion engine and battery electric vehicles (Mostra >>)
A torque vectoring control for enhancing vehicle performance in drifting (Mostra >>)
Editorial (Mostra >>)
Innovative metallic solutions for alpine ski bases (Mostra >>)
International benchmarking of longitudinal train dynamics simulators: results (Mostra >>)
Optimal design and control of 4-IWD electric vehicles based on a 14-DOF vehicle model (Mostra >>)
Vehicle subsystems’ energy losses and model-based approach for fuel efficiency estimation towards an integrated optimisation (Mostra >>)
manifesti v. 3.4.19 / 3.4.19
Area Servizi ICT
24/01/2022