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Le informazioni sulla didattica, sulla ricerca e sui compiti istituzionali riportate in questa pagina sono certificate dall'Ateneo; ulteriori informazioni, redatte a cura del docente, sono disponibili sulla pagina web personale e nel curriculum vitae indicati nella scheda.
Informazioni sul docente
DocenteLucchini Tommaso
QualificaProfessore associato a tempo pieno
Dipartimento d'afferenzaDipartimento di Energia
Settore Scientifico DisciplinareING-IND/08 - Macchine A Fluido
Curriculum VitaeScarica il CV (143.94Kb - 19/01/2020)
OrcIDhttps://orcid.org/0000-0001-7677-8087

Contatti
Orario di ricevimento
DipartimentoPianoUfficioGiornoOrarioTelefonoFaxNote
Energia----VenerdìDalle 14:00
Alle 15:30
+39.02.23.99.86.36----
E-mailtommaso.lucchini@polimi.it
Pagina web redatta a cura del docentehttp://www.energia.polimi.it/dipartimento/scheda_persona.php?id=203

Fonte dati: RE.PUBLIC@POLIMI - Research Publications at Politecnico di Milano

Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2023 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributo in Atti di convegno
Experimental and Numerical Analysis of an Active Pre-Chamber Engine Fuelled with Natural Gas (Mostra >>)
Articoli su riviste
A Numerical Methodology for the Design of Active Prechambers in Spark-Ignition Engines (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2022 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributo in Atti di convegno
3D-CFD Methodologies for a Fast and Reliable Design of Ultra-Lean SI Engines (Mostra >>)
A 3D-CFD Methodology for Combustion Modeling in Active Prechamber SI Engines Operating with Natural Gas (Mostra >>)
A Constant Equivalence Ratio Multi-Zone Approach for a Detailed and Fast Prediction of Performances and Emission in CI Engines (Mostra >>)
Advanced Turbulence Model for SI Combustion in a Heavy-Duty NG Engine (Mostra >>)
CFD Modeling of Impinging Sprays under Large Two-Stroke Marine Engine-Like Conditions (Mostra >>)
Combustion Modeling in a Heavy-Duty Engine Operating with DME Using Detailed Kinetics and Turbulence Chemistry Interaction (Mostra >>)
Modeling Fuel-Air Mixing, Combustion and Soot Formation with Ducted Fuel Injection Using Tabulated Kinetics (Mostra >>)
Articoli su riviste
A methodology to initialize tumble flow fields for fast 3D-CFD simulations of pent-roof SI engines (Mostra >>)
Combustion Modeling Approach for the Optimization of a Temperature Controlled Reactivity Compression Ignition Engine Fueled with Iso-Octane (Mostra >>)
Detailed prediction of HRR and NOx emissions in CI engines via a novel thermodynamic model with constant equivalence ratio zones (Mostra >>)
Ultra-Lean Premixed Turbulent Combustion: Challenges of RANS Modelling (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2021 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributo in Atti di convegno
CFD Modeling of Reacting Diesel Sprays with Primary Reference Fuel (Mostra >>)
Cold Flow Simulation of a Dual-Fuel Engine for Diesel-Natural Gas and Diesel-Methanol Fuelling Conditions (Mostra >>)
Modeling the Effects of the Ignition System on the CCV of Ultra-Lean SI Engines using a CFD RANS Approach (Mostra >>)
Articoli su riviste
CFD analysis of combustion and emission characteristics of primary reference fuels: from transient Diesel spray to heavy-duty engine (Mostra >>)
Combustion modelling of turbulent jet ignition in a divided combustion chamber (Mostra >>)
Combustion system optimization for the integration of e-fuels (Oxymethylene Ether) in compression ignition engines (Mostra >>)
Numerical and experimental investigations of the early injection process of Spray G in a constant volume chamber and an optically accessible DISI engine (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2020 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributo in Atti di convegno
CFD Modeling of Gas-Fuel Interaction and Mixture Formation in a Gasoline Direct-Injection Engine Coupled with the ECN Spray G Injector (Mostra >>)
Numerical Investigation on GDI Spray under High Injection Pressure up to 100 MPa (Mostra >>)
Articoli su riviste
A novel technique for detailed and time-efficient combustion modeling of fumigated dual-fuel internal combustion engines (Mostra >>)
Modeling heavy-duty diesel engines using tabulated kinetics in a wide range of operating conditions (Mostra >>)


Elenco delle pubblicazioni e dei prodotti della ricerca per l'anno 2019 (Mostra tutto | Nascondi tutto)
Tipologia Titolo Pubblicazione/Prodotto
Contributo in Atti di convegno
A Coupled Tabulated Kinetics and Flame Propagation Model for the Simulation of Fumigated Medium Speed Dual-Fuel Engines (Mostra >>)
CFD Modeling and Validation of the ECN Spray G Experiment under a Wide Range of Operating Conditions (Mostra >>)
CFD Modeling of Gas Exchange, Fuel-Air Mixing and Combustion in Gasoline Direct-Injection Engines (Mostra >>)
CFD modeling of natural gas engine combustion with a flame area evolution model (Mostra >>)
Development and Validation of SI Combustion Models for Natural-Gas Heavy-Duty Engines (Mostra >>)
Effects of In-Cylinder Flow Structures on Soot Formation and Oxidation in a Swirl-Supported Light-Duty Diesel Engine (Mostra >>)
Articoli su riviste
Application of a multiple mapping conditioning mixing model to ECN Spray A (Mostra >>)
CFD and experimental analysis of the coolant flow in cryogenic milling (Mostra >>)
Effect of In-cylinder Flow Structures on Late Cycle Soot Oxidation in a Quiescent Heavy-duty Diesel Engine (Mostra >>)
Modeling advanced combustion modes in compression ignition engines with tabulated kinetics (Mostra >>)
Modeling diesel combustion with tabulated kinetics and different flame structure assumptions based on flamelet approach (Mostra >>)
Validation of a comprehensive computational fluid dynamics methodology to predict the direct injection process of gasoline sprays using Spray G experimental data (Mostra >>)
manifesti v. 3.5.10 / 3.5.10
Area Servizi ICT
06/12/2023